telefon: 596 116 239  |  Kontakt na sekretariátskopkova@mgo.cz

Password *
Remember Me

Všechno to začalo 17.9.2018 v 6:15. To se naše expediční parta

, kterou tvoří Katka Frnková, Míša Serynová, Barča Suchánková, Markét Sýkorová, Pepa Mller, Láďa Šústal, Teo Volf, Vojta Kostial, Ondra Horák a v neposlední řadě paní profesorka Tesařová, sešla na hlavním nádraží v Ostravě. Pak se jen stačilo rozloučit s rodiči a vydat se na vlak do Prahy. Cesta nám utekla jako voda a za chvíli už jsme vystupovali v našem hlavním městě. Odtamtud nás pak čekala strastiplná stoupající cesta k Českému rozhlasu, kde jsme oficiálně zahájili letošní expedici eurorebusu, poskládali se do autobusu směr Český Krumlov. V tomto historickém pěkném městě jsme zaparkovali a prošli jsme celý hradní komplex zahrnující otočné hlediště tamního divadla nebo třeba výběh s medvědy. Protože se už odpoledne chýlilo ke konci, přejeli jsme do Černé v Pošumaví, kde jsme se ubytovali. Poté následovala už jen večeře, instrukce ohledně následujícího rána a dobrou noc!

Druhý den jsme se v sedm ráno sešli na snídani, rychle si zabalili věci a v osm jsme už už vyjížděli do rodného města Wolfganga Amadea Mozarta, teda do Salzburgu. Ten jsme prošli křížem krážem, navštívili jsme například pevnost Hohensalzburg a prošli se kolem rodného domu Mozarta. Také jsme měli kratičký rozchod, během něhož jsme sháněli povětšinou právě Mozartovy koule. Pak jsme se vydali hledat autobus, který nás dovezl k solným dolům Salzbergwerk, kde nás čekala hodinová prohlídka zahrnující jízdu ať už  vláčkem nebo po šílených skluzavkách. A tak jsme na pár hodin navštívili Německo. Pak už nastal čas přesunout se opět do autobusu směřujícího do rakouského Bad Gasteinu, v němž nás čekal druhý nocleh.

Ve středu byla na řadě túra k úpatí nejvyšší rakouské hory a přiléhající ledovce  kterou je Gosslockner, proto jsme hned po snidani nasedli do autobusu, jenž nás tam odvez. Nutno poznamenat, že cestou přes Glossglockner Hochalpenstrase jsme zastavovat, a sice proto, abychom ty dechberoucí výhledy mohli zvěčnit. Po příjezdu na parkoviště nás čekalo kruté množství schodů vedoucí až k vyhlídce, z níž jsme mohli ledovec obdivovat v celé své kráse. Počasí nám přálo, nejen proto jsme na místě pořídili také několik skupinových fotek a pomalu scházeli již zmiňované schody. Autobusem měl tentokrát za cílovou destinaci italské Jesolo. Tam jsme sice kvůli neočekávaným událostem dorazili o hodinu později než bylo v plánu, ale ani to nás neodradilo od toho, abychom si šli ještě před večeří zaplavat. Ráno se kvůli pozdější snídani někteří z nás rozhodli, že si předtím  půjdou ještě trochu užít moře. Proto jsme úderem sedmé ranní zamířili na italskou pláž. Po návratu na hotel nás čekala jako obyčejně snídaně, balení a nástup do autobusu, jenž nás dovezl do přístavu, odkud jsme se lodí doplavili do Benátek. Tam nás čekalo bloudění v krásných malých uličkách, prohlídka exteriérů několika kostelů a také návštěva překrásné baziliky Santa Maria Gloriosa dei Frari. Poté jsme se vrátili na náměstí San Marco, kde nám byl vyhlášen téměř tříhodinový rozchod. A tak jsme se vrhli na italskou pizzu a nakoupili nějaké suvenýry. Pak nastala krátká procházka k přístavu a s tímto krásným městem jsme se rozloučili. Poté už nezbylo nic než povečeřet, připravit se na cestu do Prahy a vyrazit. Tak se stalo zhruba kolem dvacáté hodiny. Sama za sebe můžu říct, že minuty naší cesty zpět se narozdíl od zbytku expedice,kdy čas letěl jako voda, nepříjemně natahovaly. Někteří měli to štěstí a celou dobu prospali, jiní s bídou zavřeli oči. Ve tři čtvrtě na pět jsme projeli české hranice a zhruba kolem osmé jsme Expedici eurorebus se slzami v očích oficiálně ukončili, rozloučili se a vystoupili na hlavním nádraží. Tam jsme asi za hodinku nasedli na vlak a zhruba hodinku po poledni jsme se už loučili na "Hlaváku", tentokrát ale v Ostravě.

Parta úžasných lidí, nespočet nádherných míst a miliony nezapomenutelných zážitků. Tak tak by se dala popsat letošní Expedice Eurorebus.