Školní akce
- Podrobnosti
- Napsal Administrator
- Podrobnosti
- Napsal Administrator
Jak se stát novinářem? Jaké náležitosti má mít dobrá tisková konference? Co patří do struktury novinového článku?
Nejen na tyto otázky nalezli odpovědi žáci kvart, kteří se zúčastnili work-shopu na téma „Jak se stát novinářem?“ Lektorkou byla paní Petra Špornová, ta má s fungováním médií bohaté zkušenosti.
Setkání bylo rozděleno do dvou bloků. V prvním se formou debaty žáci dozvěděli informace o fungování novinové redakce a médií obecně. Ve druhé si na vlastní kůži zkusili tiskovou konferenci.
V průběhu akce panovala příjemná atmosféra, což dokládají fotky z akce.
Ondřej Tichý
- Podrobnosti
- Napsal Administrator
Dne 17. 6. 2022 jsme v rámci semináře z fyziky s vybranými žáky 3.A, septimy A a septimy B navštívili specializované pracoviště katedry fyziky PřF OU, které se zaměřuje na experimentální oblast biofyziky, fyziku nanostruktur a chemickou fyziku.
V moderně vybavených laboratořích biofyziky jsme se seznámili s některými biofyzikálními a biochemickými metodami, které společně s přístupy molekulární biologie přispívají ke komplexnímu pochopení procesů určujících odolnost vyšších rostlin vůči oxidativnímu stresu.
Dozvěděli jsme se, jak jsou rostliny, které na katedře biofyziky pěstují ve speciálních růstových komorách, ovlivněny působením různých barev světla, jak jsou schopny se ekonomicky i ekologicky významné druhy rostlin přizpůsobovat aktuálním klimatickým změnám, se kterými se v budoucnosti můžeme reálně setkat – především zvýšené koncentraci CO2 a suchu.
Druhá část exkurze byla věnována fyzikálně-chemickým vlastnostem nanomateriálů a výpočetně orientovanému studiu struktury těchto materiálů, které je základem pro jejich využití v nanotechnologických aplikacích napříč všemi obory.
Všem odborníkům, kteří se nám během exkurze s nadšením věnovali, děkujeme.
Text a foto: Věra Kerlínová
- Podrobnosti
- Napsal Administrator
V letošním školním roce jsme poprvé vyhlásili čtenářskou výzvu, která probíhala od 1. 3. 2022 do 15. 6. 2022. V jejím rámci museli žáci přečíst minimálně čtyři knihy dle stanovených kritérií (např. Autor, jehož jsem dosud nečetl/a nebo Kniha, ve které hraje důležitou roli hudební nástroj), napsat minimálně čtyři recenze na přečtené knihy a zároveň komentovat alespoň pětkrát recenze ostatních účastníků. Do výzvy se přihlásilo 20 žáků z vyššího i nižšího gymnázia a úspěšně ji dokončilo celkem 6, přičemž řadě účastníků dokončení výzvy uniklo opravdu jen o vlásek. Podmínky výzvy tedy splnili: Adriana Kolichová, Alexandra Janíková, Jakub Dančík, Lucie Stachoňová, Michal Graca a Ema Dančíková. V kategorii komentářů byla nejúspěšnější Adriana Kolichová, která také přečetla nejvíce knih a vložila nejvíce recenzí. V počtu lajků za recenzi si nejlépe vedl Michal Graca. Žáci byli za svou píli odměněni knižními poukázkami, které pro ně zakoupil spolek „Přátelé MGO“. Organizátorky výzvy - Mgr. Naděžda Nováková a Mgr. Martina Kobesová – oceňují mimo jiné to, že výběr knih v jednotlivých kategoriích byl více než zajímavý a všem účastníkům poskytl inspiraci pro další čtení, proto plánují v příštím roce pořádat další čtenářskou výzvu, aby tak podpořily zájem našich žáků o literaturu a čtení i mimo školní lavice.