Projekty OPJAK, OPVK
- Podrobnosti
Operační program Jan Ámos Komenský
Název výzvy: Šablony pro SŠ a VOŠ I
Číslo výzvy: 02_22_003
Název projektu: Projekt 22
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0003821
Celkové výdaje projektu: 2 778 245,00 Kč
Doba realizace projektu: 1. 2. 2023 – 31. 1. 2026
Projekt je zaměřen na personální podporu, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání,
inovativní vzdělávání žáků, spolupráci s rodiči žáků a veřejností.
Projekt 22 je spolufinancován Evropskou unií
- Podrobnosti
Od února 2018 se naše škola zapojila do realizace projektu „Pregraduální vzdělávání v učitelských oborech na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity“, reg. č. CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0003971, financovaného z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Cílem projektu je inovovat pregraduální přípravu studentů učitelských oborů na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity s důrazem na posílení kvality praxí na školách, které studenti vykonávají v průběhu studia.
Projekt přináší inovaci studentských praxí z hlediska rozsahu, organizace a vedení praxí. Nová koncepce praxí, která v rámci realizace projektu vznikne a bude pilotně ověřena na školách, které jsou do projektu zapojeny, vytvoří prostor pro intenzivní spolupráci učitelů ZŠ, SŠ a akademických pracovníků. Monitorovací systém praxí bude mít interaktivní podobu a umožní vstupy všech zainteresovaných osob. Na základě pilotního ověření bude systém uveden do finální podoby v návaznosti na zkušenosti z pilotního ověření a kapacitní možnosti PdF OU.
Námi realizovaná aktivita spočívá ve vytvoření čtyř výukových videozáznamů specifického pedagogického stylu PhDr. Markéty Borůvkové, Ph.D., experta z praxe, s „esenciálními“ hudebními aktivitami realizovanými v našem školním prostředí (včetně didaktické analýzy) a realizace dvou workshopů pro vysokoškolské studenty pěti hudebně výchovných a sbormistrovských studijních oborů na KHv PdF OU, (včetně didaktické analýzy).
- Podrobnosti
Operační program: Výzkum, vývoj a vzdělávání
Výzva: Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro SŠ a VOŠ I
Číslo výzvy: 02_16_035
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0007722
Celkové výdaje projektu: 1 326 254 Kč
Projekt je zaměřen na podporu osobnostně profesního rozvoje pedagogů formou jejich dalšího vzdělávání, tandemové výuky, vzájemné spolupráce pedagogů a sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv. Dalším cílem projektu je podpora žáků ohrožených školním neúspěchem formou doučování.
Projekt "Inkluze 2017" je spolufinancován Evropskou unií.
- Podrobnosti
Operační program: Výzkum, vývoj a vzdělávání
Výzva: Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro SŠ a VOŠ I
Číslo výzvy: 02_18_065
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0014371
Celkové výdaje projektu: 2 112 689 Kč
Projekt je zaměřen na podporu osobnostně profesního rozvoje pedagogů formou jejich dalšího vzdělávání, tandemové výuky, vzájemné spolupráce pedagogů a sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv, společné vzdělávání žáků, spolupráci s rodiči žáků a spolupráci s veřejností. Dalším cílem projektu je podpora žáků ohrožených školním neúspěchem formou doučování.
Projekt "Inkluze 2019" je spolufinancován Evropskou unií.
- Podrobnosti
OPERAČNÍ PROGRAM: Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRIORITNÍ OSA PROGRAMU: 1 – Počáteční vzdělávání
OBLAST PODPORY: 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání
Název projektu: Blended learning MGO
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/57.1273
Realizátor projektu: Matiční gymnázium , Ostrava, příspěvková organizace
REALIZACE ŠABLON: Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém jazyce formou blended-learningu. (září 2015 - prosinec 2015)
Výzva č. 57 je zaměřena na rozvoj technických dovedností a na rozvoj výuky anglického jazyka formou blended learningu. Tyto oblasti se dlouhodobě ukazují jako problematické (viz např. Výroční zpráva ČŠI za školní rok 2013/2014). Dalším z důvodů vyhlášení výzvy jsou špatné výsledky žáků v anglickém jazyce, viz např. výsledky šetření ČŠI v 5. a 9. ročnících ZŠ. Rok 2015 byl MŠMT vyhlášen jako rok technického vzdělávání a z tohoto důvodu byla vyjádřena i podpora technických dovedností žáků na základních školách.
- Podrobnosti
OPERAČNÍ PROGRAM: Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRIORITNÍ OSA PROGRAMU: 1 – Počáteční vzdělávání
OBLAST PODPORY: 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání
Název projektu: Dílny čtenářské gramotnosti na MGO
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/56.1124
Realizátor projektu: Matiční gymnázium , Ostrava, příspěvková organizace
REALIZACE ŠABLON: Čtenářské dílny, Zahraniční jazykově – vzdělávací pobyt pro žáky (září 2015 - prosinec 2015)
Výzva MŠMT ČR č. 56 vyhlášená v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti a podporu jazykového, přírodovědného a technického vzdělávání vč. matematiky. Podpora umožní příjemcům zavést do výuky metodu čtenářských dílen a zlepšit tak čtenářskou gramotnost žáků, dále rozvíjet jazykové kompetence žáků a odborné kompetence pedagogů.
- Podrobnosti
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.3.00/45.0021
Poskytovatel: MŠMT
Zdroj financování projektu: OP VK, oblast podpory 2.3 – Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji
Projekt Zlepši si techniku CZ.1.07/2.3.00/45.0021 naše Matiční gymnázium realizovalo v rámci široké skupiny aktivit popularizace přírodovědných a technických předmětů ve spolupráci s VŠB-TUO ve školním roce 2014-2015. Cílovou skupinou projektu byli žáci gymnázia, kteří měli možnost rozvíjet své zájmy a dovednosti prostřednictvím kroužků, které probíhaly pod vedením pedagogů Matičního gymnázia. Díky spolupráci s VŠB bylo do kroužků pořízeno moderní vybavení a pomůcky, které umožnily žákům seznámení se s novými technologiemi. Během projektu probíhaly tyto kroužky: biomedicínský, chemický, biologický, technika hrou, logika hrou, optika, deskriptiva a kroužek informatiky. Kroužky probíhaly zpravidla jednou týdně jednu až dvě vyučovací hodiny.
V rámci realizovaného projektu získali žáci zkušenosti s novými pracovními postupy při práci s moderními pomůckami. Spolupráce s VŠB TUO, která má na naší škole dlouholetou tradici, byla opět velmi přínosná a doufáme, že na ni navážeme dalšími společnými aktivitami.
Ing. Adam Dragon
Mgr. Zdeňka Platošová
- Podrobnosti
V úterý 12. 5. 2015 jsme brzy ráno vyrazili na naši poslední exkurzi projektu Propagace a popularizace výzkumu a vzdělávání v oblasti bioenergetiky CZ.1.07/2.3.00/45.0006. Vydali jsme se do Ústeckého kraje navštívit partnera projektu-Chmelařský institut v Žatci. Po ujetých cca 450 km jsme unaveni dlouhým cestováním byli na místě, ubytovali jsme se na skromně zařízených pokojích ubytovny hotelu Černý orel. Počasí nám přálo, tak jsme se vypravili na plánovanou večerní prohlídku historického centra, pro nás zatím neznámého, královského města Žatce.
- Podrobnosti
Žáci naší školy mohou pracovat s novým mikroskopem s obrazovou analýzou, který byl pořízen díky projektu Podpora přírodovědných předmětů r.č. CZ 1.10./2.1.00/20.01213. Škola tak získala další pomůcku pro zobrazení mikrosvěta, včetně možnosti jeho zaznamenání fotografií či videem. Mikroskop je osazen planachromatickými objektivy zvětšujícími 4x, 10x, 40x a též objektivem imerzním se zvětšením 100x, což umožňuje, díky zvětšení objektivu 10x, pozorovat mikrosvět přiblížený až 1000x.
- Podrobnosti
Poznej tajemství vědy
Projekt propaguje přírodovědné a technické obory, popularizuje výzkum, vývoj a badatelsky orientovanou výuku. Rozvine současnou spolupráci všech místních vědeckých institucí, VŠ, SŠ a ZŠ. Ve vzájemné spolupráci a účasti zahraničních vědců bude rozvinuto při společnosti ACCENDO – Centrum pro vědu a výzkum, o.p.s. nové Centrum regionálních věd a technologií.
Podrobnosti v přiloženém letáku: Letak_PTV.pdf
Strana 1 z 2
- Začátek
- Předchozí
- 1
- 2
- Následující
- Konec